четвер, 3 листопада 2016 р.

ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО МІСЦЯ ВЧИТЕЛЯ



Ефективність навчання залежить від багатьох компонентів, в тому числі і від уміння вчителя підготувати своє власне робоче місце. З фізіологічної точки зору правильно організоване робоче місце вчителя — це найкраща можливість використо­вувати свої фізичні дані під час роботи без перевантаження. З психологічної точки зору науково організоване робоче місце — це один із факторів зовнішнього середови­ща, який створює позитив під час роботи, підвищує настрій і працездатність. З педа­гогічної точки зору правильно організоване робоче місце за будь-яких рівних умов, є фактором виховання і розвитку. З точки зору економіки праці оптимальна органі­зація робочого місця забезпечує ефективне використання не тільки робочого часу, а й сил і коштів.
У кожному кабінеті робоче місце вчителя обладнується робочим столом. В іде­альному варіанті вчительський стіл обладнується пультом управління, який дозволяє вчителеві, не покидаючи свого робочого місця, вмикати й вимикати світло в класі, відкривати й закривати штори, за допомогою дистанційного приладу керувати робо­тою хоча б частини теле- і відеоапаратури.
Для зручності під час роботи на вчительському столі необхідно мати:
·                     розклад дзвінків уроків;
·                     розклад зайнятості кабінету;
·                     розклад зайнятості кабінету в позаурочний час та під час канікул;
·                     папку з інструкціями щодо охорони праці.
Найважливішим джерелом навчальної інформації в кабінеті залишається клас­на дошка. Вона розміщується перед учнівськими столами на стіні таким чином, щоб світло падало зліва. Дошка повинна мати панель, яка б закривала раніше написаний вчителем текст, а також кріплення для демонстрацій таблиць, карт, картин. Над дош­кою кріпиться екран, що вільно згортається.
Необхідною документацією шкільного кабінету є:
1.                Паспорт кабінету.
2.                Папка з інструкціями щодо охорони праці в шкільному кабінеті.
3.                Положення про навчальний кабінет.
4.                Тематичні та поурочні картотеки з предмета.
5.                Основна навчально-методична документація.
6.                Матеріали позакласної роботи.
7.                Розклад зайнятості кабінету.

Немає коментарів:

Дописати коментар